Úvod >> 6 - Magie


free player from mysplayer.com

 

MAGIE

Tento obrázek nazval malíř " White magic " bílá magie - proto, že magie je určena aby přinášela jen dobro. Obrazek Když se řekne slovo magie, pro mnoho lidí je obklopeno tajemstvím, nedůvěrou, nebo obavou z neznáma. Síly, které tvoří magii jsou všude kolem nás a hlavně ji tvoří člověk, který tu sílu a energii dokáže vnímat, přijímat a předávat. Styl života a oddálení se přírodě napomohl tomu, že takových lidí není moc. Není mým úmyslem dávat rady jak se magii naučit a zvládnout. Na to jsou tu jiní, -povolanější. Já jsem stále žák, ale chci říct to, co jsem se dozvěděla a sama vyzkoušela. Znakem magie je pentagram, jako v křesťanství je znakem kříž. Pěticípá hvězda, symbolizuje člověka, - dvě nohy, dvě rozpažené ruce a hlava, při jiném rituálu se pět cípů označují jako zrození, zrání, dospělost, stárnutí a smrt. Velkého omylu se dopouštějí neznalí, kteří ho považují za symbol zla. Je to ochranný symbol, přinášející moudrost a poznání, energií soustředěnou jedním směrem, směrem k dobru. Energie vesmíru, země, našeho okolí i naše vlastní nás obklopuje od chvíle kdy přijdem na svět. Sami na sobě poznáváme stavy, kdy cítíme, že jsme energií nabití, jindy pociťujeme slabost duševní i tělesnou. Něco nám sílu odčerpalo. V takových chvílích je dobré být sám a jít ke svému stromu. Je v něm život, síla, energie. Obejmeme ho rukama, dlaně přitiskneme na kůru, čelem se opřeme a soustředíme se na to, abychom byli schopni energii přijmout. Funguje to a pokud to někdy potřebuju, využívám to. Strom je ztělesněním života, současně symbolem sjednocení tří říší (pozemské – kořeny, vodní – proudící míza a nebeské – koruna sahající do nebes) a také osou, kolem níž je uspořádán celý svět - je jedním z mnoha synonym ega. Věci, amulety, které se při magii používají musí být z přírodních materiálů, kámen, dřevo, někdy i kov. Jen tyto věci dokážou z dlaní člověka přijmout jeho vlastní teplo a energii a v potřebných chvílích mu ji stejným způsobem vrátí. Magie není bílá a černá, jen člověk, který s ní zachází může mít světlou, nebo temnou mysl a ten kdo svoje schopnosti využije s úmyslem uškodit, musí počítat s tím, že se mu to zlo třikrát vrátí. MAGIE NEUBLIŽUJE, UBLIŽUJÍ LIDÉ. MAGIE POMÁHÁ A LÉČÍ.

Obrazek

Jak vznikl termín "Černá magie": Termín je patrně odvozen z perského slova, které znamená moc nebo velikost podobně v latině magnus znamená velký, v řečtině megas je mocný, v sanskrtu maha znamená moc. Jejím základem, jak si mnozí myslí, není ubližování, zaklínání, proklínání a očarovávání, ale čistě a pouze využívání energie získané jejím užitím, pro své potřeby. V bílé magii je jakýkoli magický úkon použit pro změnu či získání energie třetí straně, bez nároku na získání jakékoli energie pro sebe. V černé magii je tomu právě naopak. Pojem jako "zlá, negativní, špatná jsou tedy zavádějící termíny a to jen proto, že v této magii, je prioritou získat co nejvíce energie pro sebe, ale neznamená to, že tuto energii nelze předat někomu jinému.

Příklad: K černé magii nepostradatelně patří rituály, invokace, „kouzlení“. Jedním z nejlepších příkladů černé magie bych z trochou nadsázky poukázala na tak zvanou knihu jménem: Kniha Abramelinova která má základ v Kabala a ukazuje právě, jak získat svého osobního anděla ku prospěchu svému, který nás učí jak ovládnout démony a jak správně zacházet s kabalistyckými čtverci. Při čemž v celé knize je stále dokola doporučováno, že zájmem není škodit, pouze získat pro sebe. Přesto se dá kniha řadit do černé magie.

 

Obrazek

Zásady MAGIE:1. Nikomu neškodit!!!!!!!

Tato zásada má svoji tradici. Kosmický zákon trojnásobné odplaty vychází z pravidel, že vše, co uděláme, se nám trojnásobně vrátí. Přitom nezáleží, zda šlo o negativní nebo pozivní magii.

2. Nechat působit magii

Většina rituálů přináší zjevné výsledky až po čase. Proto se zdá,že vykonaný rituál nemá žádnou časovou ani prostorovou souvislost, ale okolnosti jako by vyplynuly z normálního průběhu věcí. Dostávám se ke třetí křižovatce : Věřit v sílu magie, nebo nevěřit?? Můj názor je,-- věřit v její sílu a být vděčný, že ji mohu přijmout.

6 křižovatka : Máme vzít na vědomí schopnosti některých lidí a považovat magii za sílu, kterou nám poskytuje příroda pro naše dobro? Podle mně - ANO -

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Víc se dozvíte tady - http://magie.euweb.cz/hlavni.html

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 Aby se uvolnilo místo na komentáře, byly starší příspěvky archivovány a dány na web -  http://www.archiv.estranky.cz/

nejnovější komentáře jsou na webu -

http://www.archiv2.estranky.cz

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx  

TOPlist

 

Komentáře

Přidat komentář

Opište, prosím, kontrolní kód:  Kontrolní kód

Přehled komentářů

pro Čaroděje (Saty, 15. 03. 2010 09:01)

Milý čaroději, patříš k webu už dlouho a řekl jsi zde mnoho moudrých věcí
Jako muž víš, co dokáže polichotit mnoha ženám. Mnoha třeba ano.
Kdybych tě neznala a nevěděla, že se občas nalézáš, nebo ztrácíš ve svých
snech a vidění, tak by mě to zarazilo. Znám tě a proto se jen usmívám,
jakou sis vytvořil odvážnou představu. Teď k tomu, o čem se zmínil Bandy,
k Luciferovi. Našla jsem tohle: "Bůh vzal tedy velkou část své moci, vytvaroval ji k obrazu dokonalé bytosti
a vložil do ní co nejvíce ze sebe, aby pak dílo završil onou svobodou
tvoření a rozhodování. A tak se zrodil první z andělů, Lucifer, první
syn Boží, neb jest původem z Božsky bytostného. Poté stvořil další anděle.
Našla jsem i další odlišné varianty, ale jedno mají společné. Všechny, anděle
i prvního člověka stvořil Bůh, je tedy otcem všech a je nesporné, že Lucifer
byl jako první a Ježíš jako druhý. Stejně tak jako je Eva prohlašovaná za první
ženu a přitom první ženou Adama byla Lilith.

Čaroději (Bandy, 14. 03. 2010 18:03)

Povedu k Tobě dnes řeč vyčítavou. Nepřipadá mi vhodné, když jemný muž (Gentleman anglicky) hovoří na veřejnosti o tom, jaká je žena v milování. Mohlo by to být náznakem že máš jistou zkušenost. Ale i kdybys ji měl, neměl bys o tom prostě mluvit. Já to hodnotím jako hrubou netaktnost.
Zmínka o Luciferu jako druhorozeném synu Boha se mi jeví jako naprostý nesmysl. Ježíš se narodil v roce jedna. A Lucifer ? S kým ho Bůh měl ? Je na těchto stránkách mnoho mystiky, mnoho víry i nevíry, mnoho kouzel a pověstí. Fajn. Ale zamlžovat fakta dál ?
Vážím si Tvého pozitivního pohledu na svět. Respektuji, že ne každý den se vydaří. Jako by sis ho vybral dnes. Tvůj přítel. Bandy

saty (čaroděj, 14. 03. 2010 17:39)

Ty víš že si stojím za tím co povídám,ale pravdu díš,né každý nick sedí.
Ale tvoje Satanka,je to krásná přezdívka a já vím že je za ní dobré a milé srdce,co je však v tom srdíčku?
Je tam to co máš ráda,jsi dáblice v milování a lásce,jsi nesrovnatelná a nelze nikoho dát jako protikld,máš nespoutanou fantasii,miluješ a řídíš se svojí láskou jako silnou ohnivou stěnou,dokážeš dát milování a lásce náboj který je jako pekelný ohen.
Dokážeš v člověku probudit něco co pálí jako ohen a žár současně,Lucifer druhorozený syn Boha je tvoje energie,ohen je tvoje teplo,neanášíš chlad srdce a lidí,Satanka proto že Luciferka je podivné.
Jsi miláček nás všech tady na netu,jenom pro svojí sílu a vyváženost která se snoubí s moudrostí,je to dar od ohnivé moci,máš ohnivé znamení a sama dobře víš že ve tvých snech se ohen dosti často objeví,ale je to ohen klidný a moudrý,čistí tě myšlení a rovná myšlenky.
Čaroděj má tvou bytost pořád před sebou a má jí rád,okolo tvé hlavy plané jemná záře krásného ohně,tak jí nech at plane,naše malá ale miláSaty.

pro čaroděje (Saty, 06. 03. 2010 11:25)

Ahojky čaroději, zkus se na nicky lidí podívat trochu jinak. Neber je jako odraz jejich vlastního já. Znáš mě a určitě víš že sataniska nejsem ani náhodou a nick je volený jen proto, že nic nemusí být tak, jak se nám při prvním pohledu jeví. Nick který se nám nabízí svoji líbivostí můžeme přirovnat ke krásnýmu jablku na pohled a jsme pak zklamaní, když zjistíme, že je uvnitř celé červivé.
Neposuzuj nicky, ale slova člověka, který za tím nickem je. Krásné březnové dny ti přeji čaroději.

azrael (čaroděj, 02. 03. 2010 22:37)


Už samotné tvoje jméno zde u nás budí podivnou příchut,neber si to zle ale mi všichni si volíme jména na net podle vnitřního přesvědčení.
Víš a já si pojednou uvědomil co jsi nám vlastně zdělil,díváš se na pohádky a plně se do nich vžíváš,také proto dokážeš poslechnout tu rodinu jak píšeš,Azrael,toto jméno má kocour ve Šmoulech a slouží nepravému .
Tak i ty začínáš sloužit nepravému rodu,rodina je jenom jedna a to ta vlastní naše,ostatní jsou přátelé či známí
Pokud jsem se tě dotkl tak promin ale je to můj názor a já si zaním stojím,jedna církev je tohoto schopna a mám obavu že jsi tam spadnul.
Znáš můj názor a jinak si život rovnej podle svého svědomí ale prosím tě neubližuj okolo stojícím.

AZRAEL (Bandy, 02. 03. 2010 17:54)

Toho jsem se bál. Bůh s Tebou.

Pro Bandy (Azrael, 01. 03. 2010 19:55)

Myslím že ne... důvěřují my a já jim, už teď se pokládáme za rodinu... je v tom pouto...

Azrael. (Bandy, 27. 02. 2010 12:25)

Vsadil bych se, že nejsi na správné cestě. Věnuj se raději ženám. Jsou neméně zajímavé a o hodně příjemnější. Nebo matematice. Je neméně zajímavá a o hodně užitečnější.

Pro čaroděj a Saty (Azrael, 26. 02. 2010 07:20)

V Plzni jsem už nalezl lidi, se kterými se můžu na toto téma bavit, ovšem teď toho víc napsat nemůžu.

Azrael (čaroděj, 25. 02. 2010 13:42)


Napsal jsem ti o jakou pomoc se může jednat.
Ted ty sám hodnot sebe co vlastně cítíš,je mnoho druhů energie a mnoho druhů pocitů,moje pocity při předávání jsou krásné a milé.
Ovládám energii Reiki,no ovládám je mi dovoleno jí používat a stal jsem se mistrem.
Naznačil jsi že chceš cestovat mimo tělo,bud od té dobroty a počkej až to opravdu budeš umět,ono uvolnit se a cestovat může znamenat také uvolnit se a už se nechtít vrátit do těla nazpět.
Proto vždy každý počátek s nškým kdo umí tebe nevrátit mezi nás lidi,na zem na planetu.

Azrael (Bandy, 22. 02. 2010 22:15)

No, pravda, není toho mnoho. Takže je nasnadě otázka. Co když to žádná energie není.Můžou to být je Tvoje vlastní pocity. To co pociťuješ je třeba jen reakce Tvého myšlení na novou skutečnost. Stává se to i mně.

ach tak Bandy (ratka, 22. 02. 2010 20:02)

tak to ja nevim taky :o)

díky.... (Azrael, 22. 02. 2010 14:29)

Jak se pozná ta energie... vím, že tam je, ale víc o ti nvm.. cítím ji, vnímám ji, ale nevím to ho o ní víc, než to co jsem napsal...

ratka (Bandy, 22. 02. 2010 01:08)

Prosím, reviduj. To je energie v Tvém těle.Produkt chemických procesů. Přiložíš polínko do kamen a kamna se zahřejí. Taky chemický proces. My hovoříme o schopnosti předávat nějakou energii z člověka na člověka a já stále nevím, jaká to je energie.

Azrael (Bandy, 22. 02. 2010 01:01)

Jasně. To je snadné. Jen si nesmím brát velkou kouli.

azrael (ratka, 20. 02. 2010 18:54)

protoze je to sice nudne ale na druhe strane to dobre chrani proti zblbnuti :o))

To co se da vysvetlit prirozene si pokazde prirozene vysvetlim. NIc ve zlem. Energie je vsecko :o)

Pro Ratku (Azrael, 20. 02. 2010 18:37)

ATP, ADp, citrátový ciklus..... s tim mi hlavu blbnou ve škole, proč zustáváš pořád tak ... ve "fyzice"....

Bandy (ratka, 20. 02. 2010 16:54)

uvnitr tela se ti taky prece porad predava energie. ATP (adenosin trifosfat) se oxidaci premenuje na ADP (adenosin difosfat). Je to zakladni energeticky pohyb v nasem tele a na nem zalezi jak jsou nase organy funcni. Podle me jde o tuhle energii.

Pro Bandy (Azrael, 20. 02. 2010 12:14)

Jak vidno máš smysl pro humor, ale dokážeš taky aby ti sněhová koule v ruce roztála(do časového uceku pod minutu)

Azrael (Bandy, 19. 02. 2010 23:33)

Ještě stále nevím, jakou energii umíš předávat.Já umím tepelnou. Vezmu sklenku koňaku do dlaní a on po chvíli krásně zteplá. Uvolní vůni a já poznávám okouzlení.Umím taky elektrickou. To když třu liščím ohonem ebonitovou tyč. A světelnou. Stačí si oholit hlavu.

Astrál (Azrael, 19. 02. 2010 16:45)

Pořád nevím, jak se do něj dostat.... zkoušel jsem skoro vše... a docílil jsem totálního uvolnění, ale nikdy ne výletu...

pro Azraele (Saty, 18. 02. 2010 11:56)

Čaroděj je jedním ze tří ezoteriků, kteří se na webu pohybují, není to ovšem ten, o kterém jsem mluvila. Každý z nich má jiné vlohy a schopnosti.
Když je někdo citlivý a vnímavý, nemusí to ještě znamenat, že může o sobě říct, že je ezoterikem.
Věkem a zkušenostmi se schopnosti zvyšují a ty jsi velmi mladý. Všechno ti ukáže čas a tvoje vlastní vůle, jen chtění nestačí. Je to dar s kterým se musí zacházet hodně opatrně. Takoví lidé přesto že se snaží být ostatním lidem prospěšní, musí paradoxně čelit podezřívání a někdy i posměchu druhých. I na tohle by sis musel zvyknout.

Pro Bandy (Azrael, 18. 02. 2010 08:36)

Umím ji vyčítit, předávat .... např.: do amuletu který mam... mno už hodně dlouho... vždy když ho nosím, má stejný efekt jako Bezová hůlka zavěšená nad oknem... nikdo si na mě netroufne... ovšem... je to spekulabilní.. ani nvm proč to umím,...

Během psaní této zprávy v čelém bytě vypadli jističe.. :D

Já hledím (Bandy, 18. 02. 2010 00:51)

Azrael nám zcela úpřimně sdělil, že umí předávat energii. Aniž se zeptáte o jakou energii se jedná, jak přišel na to, že to umí, okamžitě jste připraveni o tom hovořit. Ba i radit.
Já, zcela úpřimně, Azraelovi v tomto punktu nevěřím.
Zní mi to šarlatánsky.

Dík... (Azrael, 17. 02. 2010 17:56)

Díky... ti čaroději... ty asi budeš ezoterik o kterém jsem slyšel nemýlím se? ... :) Jedna má známá, ze mě chce mít ezotorika také... prý k tomu mám vlohy... nevím, co je na tom pravdy... ale začínám tomu čím dál tím víc věřit... a pokud ne... co dělat studuji zdrávku.. lidem budu pomáhat i nadále, jen jiným způsobem...

Azraelovi (čaroděj, 17. 02. 2010 11:38)


Nevím jaká energie tebou cloumá ale,pokus se kontaktovat nějakého mistra učitele co ovládá energie,třeba Reiki,Ranbou reiki atd.
Víš příteli energie je dar lidem všem od někoho koho zatím neznáme,máme ji každý z nás na tomto světě.
Uvědom si že každý láma,fakýr,mnich z Tibetu,jí ovládají,ty také jak píšeš a já také jak píšu.
Díky tomuto fenoménu jsem se stal mistrem,je mi dovoleno používat tuto energii k léčení,lidí a zvířátek.
Jak jsem napsal najdi si dobrého mistra a on tě pomůže a otevře energetická centra,moje rada.
To halucinotropní dýchání neskoušej je to záhuba tebe a návik.
Možná myslela holotropní dýchání,je to o něčem úplně jiném ale to si najdeš.
Toto jsou moje rady.

:-) (Azrael, 15. 02. 2010 16:57)

Měl jsem na mysli jiný druh energie :)a však díky za radu... :D jako papiňák jsem zatim eště nevybouch, není divu, trpím místo toto hyperventrilační tetanií :D ( dá se to také popsal jako Halucinotrofní dýchání, o kterém kámoš říká že je to nejlevnější omamný proces :) avšak mě to moc nesvědčí.)

Azrael :o) (ratka, 15. 02. 2010 10:03)

jsi jeste dite. Urcite tento dar energie ma kazdy, kdyz vnima jak v nem energie pracuje. a uci se ji "odpoustet" zpusobem ktery neublizuje. Treba si zabehat a zacvicit.
To podle me zatim staci.
Nejhorsi je papinak. Kdyz se clovek natlakuje energii a pak vyleti do vzduchu :o))

Energie (Azrael, 14. 02. 2010 15:20)

Umím předávat energii a využívat jí, bohužel zatím pouze pasivně... nepomohl by mi někdo dálkově naučit se tento dar ovládat?

all (fikus, 14. 02. 2010 00:01)

:-) ještě chvilku pokračujte a vážně se z toho po....:-):-):-)Pa děcka a dík

ratka (Bandy, 13. 02. 2010 11:36)

Nikoho nezajímá v jakém hrnci vznikla krmě, kterou poskytuješ. Jen aby chutnalo.
Samozřejmě, že je jedno jakými písmenky je psáno sdělení. Důležitý je jeho obsah.
Jen Ti chci uvést příklad. Ptá se slečna:"Proč pijem ?"
A odpovídá muž:"Protože rukou mě to nebaví." Zřejmě jde o malé nedorozumění.
Jen se zaměnilo i s ypsilonem.

Bandy (ratka, 11. 02. 2010 16:09)

jasne ze pomoci pismen. Ale ta pismena jsou pouze prostrednikem. jde o to co pomoci nich chci sdelit (i kdyz neumele). nejde o pismenka samotna. jak jsou velka nebo zaoblena a tak...

To je jako kdybych varila nejake jidlo a misto jidla furt resila jakou barvu bude mit hrnec.

pro Saty (fikus, 11. 02. 2010 15:16)

Zdar Saty, vysvětlení, že výsledek působení magie ovlivnuje především člověk a tedy nezáleží až tak na tom jestli Bílá nebo Cerná,...se mi líbí! Jo, když dva dělají totéž, nemusí to být totéž!

ratka (Bandy, 11. 02. 2010 00:07)

Jsem rád, že se mnou souhlasíš. A písmenkama se neválčí. Písmenkama se lidé domlouvají. Písmenka popisují naši řeč, jazyk. Nevím jak by se lidé domlouvali jinak. Třeba na tomto webu.

Bandy (ratka, 07. 02. 2010 17:08)

chtela bych, abychom si kazdy ponechali ten svuj. kazdy si spalili ten svuj prsticek o kamna. Presto zili vedle sebe s tim zvym nazkousenym v miru.
Mam rada vlastni spaleniny :o)) teda hlavne proto ze vim jak se pocituji.
Mozna je nejvetsi rozdil mezi mladym a starym prave v mnozstvi spalenych ale i nespalenych prsticku. V mnozstvi odziteho.
Cim delsi zivot tim je toho nazito vic.
Proto me mozna vadi ty banalni pismenkove valky. Ten kdo ma odzito nepotrebuje valcit pismenkama.

ratka (Bandy, 06. 02. 2010 20:43)

Říkám, že krást se nemá a to má znamenat, že jsem někoho nebo sebe zařadil do škatulky ? Že si neumím vyrobit vlastní teplo je taky škatulka ? A že to mám obojí najednou třetí škatulka ? Ach jo. Já jen na základě banálních příměrů, chtěl ukázat, že zkušenost získáváš na základě vlastních zkušeností. Ověřovat zkušenosti od jiných se jmenuje studium. A neříkej mi, že sis nikdy nespálila prst. Nebo si uvěřila někomu, že na kamna se nemá sahat ?
Nesuď mě ,ratko. Plně respektuji Tvůj názor. Jen ho pokládám na váhy s tím svým. A stejně jako já i Ty si vybereš, jestli si ponecháš ten svůj, přebereš můj nebo si jen něco poopravíš.

BAndy (ratka, 01. 02. 2010 17:03)

jeste menapadlo, mozna se pletu ze mas hruzu z jinych nazoru. Jakobychom si mel myslet totez. DYt to prece nejde. Kazdy proziva to svoje. a proto je kazdy z nas jiny a mysli sineco jineho. Dulezite je nebat se podivat pres okraj ty skatulky. nezabednovat se. nezkamenet zaziva.
tvuj zivot me zajima, tvoje zkusenosti take. skatulky me nezajimaji.

BAndy (ratka, 01. 02. 2010 17:00)

Omyl, z toho vyplyva zkusenost ze neumis krast a nechas se chytit. A ze neumis tumo (vytvaret telem teplo jako tibetane) mam jine zkusenosti.
nekradu a proto nevim jake to je krast. urcite bych si s radosti neco ukradla kdybych mela potrebu. potrebu nemam a tak nekradu. Neni toproto ze krast se nema :o)) oblekam se proto, ze neumim tvorit vlastni teplo tj. mam slabou ochranu.
kazdy den se rodim znovu. klidne ukradnu kdyz budu mit potrebu,klidne pujdu snehem naha kdyz budu umet vyrobit teplo. Uz chapes? Skatulky, skatulky! Sedime v nich a zapominame se obcas podivat pres okraj. Ze tam je taky zivo.

ratka (Bandy, 29. 01. 2010 22:41)

Ty mě nenecháš v klidu spát. Na základfě čích zkušeností mám zevšeobecňovat, když ty zkušenosti nejsou moje. Ukradnu jablko, jsem kárán. Ukradnu hrst třešní, jsem kárán. Ukradnu svačinu spolužáka, jsem kárán. Z toho mi vznikne všeobecná zkušenost, že krást se nemá. Jdu sněhem po bosu a zebou mě nohy. Stavím sněhuláka holýma rukama, zebou mě ruce. Nevezmu si kulicha a pálí mě uši. Z toho jsem si zevšeobecnil zkušenost, že když je kosa, mám se nabalit. Jo. Můžu si nechat poradit. le co, když ten co mi radí, kecá ?
Rezultuji tedy. Cokoliv zevšeobecním, je jen na základě mé zkušenosti. Tvá zkušenost mi zobecnit nedovolí. Nejsem tak důvěřivý. Možná, společná zkušenost. Dal bych Ti třeba pusu.

mohu (čaroděj, 27. 01. 2010 10:59)


Moc nádherně píšete,je to opravdu krásné čtení a sami sebe tam promítáte.
Víte mám za svůj vlastní život hodně hloupostí provedených,mnoho jsem toho také překousnul ale určitě mě to poučilo.
Vážím si lidí kteří umí takto krásně povídat,žena je výtvor od něčeho co neznáme a muž je něco co to pořád hledá.
V manželství nebo v jakémkoli soužití musí být důvěra na prvním místě,pokud já nevěřím tak se to přenese i na druhého a je konec.
Někdo tady píše že nevěra prý utuží manželství,ale,pokud budu nevěrný tak jednou nadejde okamžik a ono to vyplave jako olej,náhoda či osud?
Můj názor je ten ,opravdová nevěra je počátek něčeho co špatně skončí,Vstoupíte do pohádky a vystoupíte z černé díry.
Stín utopie se za vámi vleče a vy s ním bojujete,strach z toho že něco stratíte a nic nezískáte je moc mocný.
Tak toto je můj názor,při milování dojde ke skratu a vaše mysl vyplaví vzpomínku na tu druhou a je zle.

Bandy (ratka, 23. 01. 2010 21:07)

urcite, ano. Copak lze na zaklade svych zkusenosti zobseobecnovat? Nelze.
Zdaloe mi ze i Ty mluvis o svych zkusenostich. Alespoon mi to tak prislo.
Co ti mam promijet? Chces se za neco omluvit?

ratka (Bandy, 23. 01. 2010 19:19)

Konečně rozumím tomu co říkáš. Ty nezevšeobecňuješ (i když to tak někdy vypadá). Ty jen reflektuješ svou zkušenost. Jestli jsem někdy nesouhlasil, pak promiň.

Saty (ratka, 22. 01. 2010 13:22)

ja nevim jake jine slovo by tam pasovalo. I ten kalkul je dobry. Penize nemusi hrat vubec zadnou roli, spise vypocitavost ve smyslu. Ja dam neco tobe a ty zase neco me. clovek neco dava jiz ve smyslu vypocitavosti ze za to neco dostane.
To je obchodni mysleni kdyz clovek neco dava a neco za to ocekava.

Ja jsem spatny obchodnik. Kdyz neco davam tak neocekavam za to nicmoc. Dokonce i do prace chodim a ani nevim kolik za to dostanu, nedivam se na penize. nezajimaji me.
A z druhe strany neco dostanu a necitim se povinovana to oplacet. Kdyz nekdo dal tak vemu. ZApominam. jdu dal.

Takovi lide jako ja maji problem ve vztahu. HOdne jsem se trapila ze zacatku, kdy jsem neumela zachazet s tou svoji nestastnou anarchistickou povahou. Kdy jsem touzila po svobode a byla jsem jako v kleci.
Ale rodinu jsem chtela a tak jsem ustupovala, plnila povinnosti, delala to co se melo delat a ocekavalo. Ale uvnitr jsem byla plna nadeje. ZE to jednou zmenim. Ze vystoupim z toho vzorce. ZE jednou... To jednou je ted. A tak se rvu o svuj zivot jak nejlip umim :o))

Ratce (Saty, 22. 01. 2010 10:12)

Já spoustu věcí z toho co jsi řekla beru, jen ten obchod mi tam nesedí. Jedno blbý slovíčko. Obchod jsou finance, kalkul a chladný počty. Vím že to není pravidlem, ale taky vím, že právě kalkul hraje u některých manželství významnou roli a právě proto si myslím, že to není dobrý, tak by to být nemělo a že dřív nebo později takovej vztah krachne, protože od vztahu se očekává víc než jen peníze. Všechno, ale láska se za ně koupit nedá. Ke vztahu dětí a rodičů slovíčko obchod už vůbec neberu. Kde to chodí tak, že se jeden snaží těžit z druhého, tam rodinná vazba vůbec nefunguje tak jak by měla fungovat. Sakra, kdyby se dalo vymyslet nějký jiný slovíčko místo toho "obchod", tak bych to co jsi psala brala, co třeba pravidla soužití...chjo

mimi (ratka, 21. 01. 2010 11:18)

ja se snazim videt veci co nejcisteji. osvobozeny od nanosu romantickych nalepek a umelych vylepseni.
a tak vidim, kolik dobrych funkcnich vztahuje obchodnich. Dokonce se dela i predmanzelska smlouva :o)) aby vse bezelo hladce a kdyz si svoji roli plnil tak jak bylo puvodne dohodnuto.
zena ma treba pecovat o deti, domacnost varit a uklizet. Muz ma treba vydelavat penize. to je takove zakladni rozdeleni obchodniho vztahu.
Beda kdyz se to pak rozhodi. ZEna jde do prace a ocekava ze muz bude pecovat o domacnosti :o)) to je ohen na strese. poruseni smlouvy. (nepsane).
nebo muz prestane nosit peniz a jde se venovat svym konickum. Nebo zena si proste odjede na mesic na meidtacni pobyt :o)) !To vse jsou v obchodnim vztahu poruseni smlouvy a muzou vest k tezkym rozeprim.
Obchodni vztah proste bezi jako namazany stroj. Kazdy dela to co mu je prideleno.
Parntersky vztah je volnejsi. Tam je prostor k individualnimu rozhodnuti .
Ja to mam tak napul. Nejdriv to bylo hodne obbchodni. Furt jsem neco musela, ale byl to i tlak odpovednosti. Furt povinnosti a stres. TEd je to mnohem lepsi, osamostatnila jsem se. Uvolnila. I ty odpovednosti tak nezeru :o)) Citim se svobodnejsi.

ratce (mimiane, 21. 01. 2010 11:07)


Jo Ratko ,mám vztah hodně podobný tvému a právě proto o tom píšu. Souhlasím vcelku s tebou, jen ten obchod , nějak nemůžu přežvejknout. Nazvala bych to jinak ,ale na některá partnerství to i sedí , musím přiznat.

Bandy (mimiane, 21. 01. 2010 11:05)

Máš pravdu Bandy, každý vztah něčím podobným prochází ,buď tím projde bez úhony , nebo se rozpadne . Ale já měla na mysli dlouhodobý ,letitý soužití dvou lidí ,kteří něčím podobným už dřív prošli, mají své zajeté koleje a dávno vyřešený postavení v rodině. Chtěla jsem tím jen naznačit ,
že pokud se mám cítit v letitém partnerství , podle svých představ , volně a nezávisle ,mohu dělat co chci a zároveň neubližovat , potřebuju k tomu naprostou důvěru partnera . A tu bych nechtěla ztratit pro pár, snad možná krásných chvilek.

kdyz je vztah (ratka, 21. 01. 2010 08:44)

postaveny na dobrych zakladech, tak ho neohrozi jen tak lehce vnejsi vlivy. Ani nahodna zamilovanost nektereho z partneru, ani hadky, ani krize, ani nestesti v rodine. Vztah bezi pak bezpodminene, nezavisle na proklamacich lasky. JIste a bzpecne.
ja doufam osobne pro sebe, ze takovy vztah mam. nejsem zadny andel, a behem manzelstvi jsem urcite nebyla jen vzornou manzelkou. Jenze jsem v nas vztah verila. Budovali jsemho spolecne. Spolecne jsemprozivali spoustu chvil. Prozite nas spojilo. i kdyz me myslenky (a mozno a kousek srdce) mozna obcas bloudily nekde jinde a nejradeji bych obca daleko zmizela. VSe mozne se mi honilo hlavou. Ale odpovednost a smysl pro rodinu me drzely porad v kolejich.
Takze to povidani je hlavne o tom, ze ne vzdy je vsecko idealni, muze dochaze ke krizim,milenecka vasniva laska muze pribytek opustit, zamilovanost prejde a zustava zvyk a smysl pro povinnost. A to se vse opet muze pretavit v neco noveho a jineho. V laskavost, duveru, vztah a a ta potreba lasky (nekomu ji davat) muze prskocit z partnera ktereho jiz nemilujeme tak jako driv na cely svet. Muzeme si vasnive cistit zuby, behat po lese, milovat mraky, vasnive plavat a vasnive se smat, vasnive se milovat s muzem, ktery je jen nahodou nas manzel. Neni podminkou aby to byl on.
S manzelem se milujeme porad, ale je to (pro me) spise energeticka zalezitost. Spise meditace nez nejaka posledlost. Nemusim to mit ted hned. Okamzity impulz.
Muzu si to naplanovat a provest. Urcite to neni penetrace jak pise bandy. Penetrace to muze byt, kdyz necham muze aby si delal co chce. I takove sitacie byvaji. Kdyz ho chci obdarovat. ale vetsinou to bezi podle moji taktovky, vim co chci a muz se pridava. Tam neni vasnive milenecke spojeni. To je neco jineho. To je neco uplne jineho. MOzna vecna studnicezivota? Umirani? Sopecny vybuch??

posouvate to (ratka, 21. 01. 2010 08:22)

do roviny o ktere jsem nikdy nepsala. nepsla jsem o lasce k detem, nepsala jsem o milenecke lasce a dokonce jsem ani o lasce jsem nepsala.
Takze pak to o cem pisete se netyka mych komentaru. Ja mluvila o dlouholetem partnerskem vztahu. Nebo fak si mylslite ze muzete mit intenzivni milenecky vztah (s hlubokou zamilovanosti) treba 40-50 let? Pak uz mi to zavani predstiranim.

mimiane (Bandy, 21. 01. 2010 00:40)

Jestli někdy vypadalo, že podmiňuji úspěšné manželství nevěrou, pak jsem se někde nevyjádřil dost přesně. Měl jsem v úmyslu sdělit, že někdy může i prospět.
Stejně jako Tobě mi nesedí spojení lásky a obchodu. Obchod je profesionální vztah dvou subjektů, kdy naprosto nutně musí být směna srovnatelná a rovnovážná.A v lásce nevím jak srovnat hodnoty. Materiální poměřím, ale citová investce je neměřitelná. Pokud jde o vztah k dětem, nikdy bych nemyslel na to, co mi děti vrátí. \nikdy mi v mých šedesáti nemohou vrátit co jsem jim dal ve svých třiceti. Ale já dával dobrovolně a ještě mi to dělalo radost. Kde je tu obchod ?
No a teď složitost vztahu dvou milenců. S plynoucím časem najednou jeen z partnerů zákonitě nabyde pocitu, že ten druhý se mu už nevěnuje tolik jako předtím. A začne stejnou pozornost vyžadovat. Napřed tiše, pomalu, pak víc a razantněji.Začíná to větou:"Ty už mě nemáš rád." V tom momentě vyvážený vztah se dostává do nerovnováhy. Ten, který má pocit, že dostává míň, žadoní. Kupodivu jeho chování jen zvětšuje nerovnováhu. Ten ukřivděný se stává submisivním. Vztah se stal kalamitním. Takový vztah nejde bez důsledků zachránit. Jedinou možností je, že ten dominantní partner má něco, čemu se říká inteligence pro vztah. Pozná, že rovnováha je narušena a on chce vztah udržet. Postaví se tedy vědomě do submisivní role.On zavolá první, on ustoupí, když se o něčem dohaduje on je ten, který si nenechá poslední slovo. A to až do doby, než vypozoruje, že už se váhy nachylují na druhou stranu. Já vím, není to snadné, ale když nechceš, aby se to krásné rozplizlo do hodin výčitek jdeš do toho. Vždyť protějškem je tvoje láska. Ty nepomáháš jen sobě, ale vám.

Obchodní vztah (mimiane, 20. 01. 2010 22:37)


bych lásku, přátelství nebo manželství asi nenazvala, ale musím přiznat ,že to má hodně něco do sebe . Ale přesto mě ten obchod s city nějak nesedí . Stejně jako pro tebe Ratko , je pro mě v životě nejdůležitější moje nezávislost a žít podle svých představ , volně a bez omezování.
Ale nevnímám vztah nijak obchodně , jako že ... ty ňákou lásku rozdáš a já ji teda musím nabrat někde jinde a dorovnat účty , to by byl taky obchod , ale takhle to necítím . Myslím ,že ty sama víš hodně dobře , co obnáší dobrej dlouholetej partnerskej vztah . Řekla bych , že je to spíš o přátelství a hlavně o důvěře , než o obchodu . Bez ní by se to zhroutilo a nebylo by nic .
Nejsem žádný puritán , myslím dokonce , že spíš hodně tolerantní člověk a tak se jen usmívám , tvrzení Bandyho a Saty o prospěšnosti nevěry . Já vím , že člověk je od přírody polygamní tvor a nevěra skoro normální věc , jak píšete . Ale furt nějak nevidím tu prospěšnost pro manželství , nebo podobný vztah…. snad možná jen pro jednotlivce , jako krásný úlet.....
A taky nikde záruku, že to nepraskne. A co pak ? Všední vztah to už potom rozhodně nebude..........ale taky ta nezávislost a svoboda , bez důvěry bude v čudu .
Proto je dobře že se každý může rozhodovat sám , co je pro něj v životě nejdůležitější , sám si vybírá , sám si tvoří i boří .

no to jsem zmotala (ratka, 19. 01. 2010 16:26)

jedno pres druhe.
takze jeste jednou. Parnterstvi je obchod, vetsinou. Lide se vzajemne podvadeji, delaji si naschvaly a presto zustavaji. Protoze je to pro ne vyhodne. Cit s tim nijak nesouvisi.
HOdne vztahu je obchodnich. A carodej to nekde popsal. Muz si kupuje zenu, aby mel hospodyni nebo krasavici. Podle jeho prani.

Kdyz vznikne vztah kde maji oba stejne nic tak je velka nadeje ze zadny neocekava nejake obchodnicke vyhody. A ze vztah je postaveny na pratelstvi nikoliv na vyhodnosti.

Kdz je vztah postaveny na vyhodnosti, tak staci aby jeden z parnteru naselnekoho jeste vyhodnejsiho (nova laska) a je pryc.

Saty (ratka, 19. 01. 2010 16:21)

janevim jak to jinak rict. obchod prece nejsou jen penize. ja nejsem obchodnik a tak davam komu chcu a kdy chcu. A nezajima me co za to (neco bude)

Ale spousta partnerstvi (podle me) doplaci na to ze se jednomu zda, ze furt dava a nic za to nedostava. Ze proste v sobe toh obchodnickeho ducha nema a jde za lepsim.

Ale v pripade dvou lidi kteri zustavaji spolu i kdyz jedenje nemocny, to neni nikdy (podle me) o soucitu a jednostrannem davani. MOzna se pletu.
Zejmena v techto pripadech je to vzajemne obdarovani. ale to jsou vyjimecne pripady.

Dnes se spousta lidi rozchazi, a temer vsichni z obchodnickych duvodu. Zda se jim, ze vic davaji nez berou. A kolikrat maji tento pocit na obou stranach. Kdyby ten obchod byl pro ne vyhodny, zustali by.
Je mi to lito, ale podleme to tak fakt je. Kdyz Prtnerstvi prinasi obema vyhody tak ti dva splu zustanou. Kdyz jeden se citi "okraden" tak casto odchazi za lepsim.
Ten cit v tom hraje nakonec podruznou roli. druhoradou. jsou lide bez citu, co zustavaji spolu ve vztahu a v partnerstvi. Uz byla o nich rec. Co se podvadeji a o nejakem citu nemuze byt rec. Ti zustavaji protez je to pro ne dobry obchod.

Cit v dlouholetem vztahu aby slovek hledal lupou.

Ratce (Saty, 19. 01. 2010 11:42)

Hmmm, beru a dávám na stejné úrovni? Co když je jeden na vozíku, nebo jinak nemocný a druhý s ním setrvá celý život? Není to spíš o tom, že se daří tam kde je cit a láska bez ohledu na obchodní vztahy, na braní a dávání? Jinak ale musím uznat, že případů kde vztah dvou lidí je obchod se vším všudy, je dost.

carodeji (ratka, 19. 01. 2010 11:40)

mas pravdu v tom, ze chamtivost svetem vladne. A spousta zen (ael i pohlednych mladych muzu) vymeni svuj puvab za penize.
Otazkou je zda jsou stastne. Zda jim penize staci. Zda nechteji vic. Zda ten milionar ktery si je koupil neni ve vyhode. ma penize i hezkou zenu. Treba bere vic nez ona.

Pro me byla vzdycky nejdulezitejsi nezavislost. Zit si dle svych predstav a nenechat se nikym a nicim omezovat. Ale taky jsem chtela mit rodinu a deti a muze. Mit svuj domov, kde se budememit radi.
Je to rozpor ale jen zdanlive. Tim ze jsem kus sebe odevzdala, zase jiny kus jsme ziskala (to je ten obchod) Neco jsem dala abych mohla neco dostat.
Cely zivot se snazim abych byla svepravna a samostatna. Abych mohla kdykoliv odejit, abych enbyla svazana. Riklala jsem si, az se mi to nebude libit - pujdu.
A uz jsem doma 28 let a libi se mi to porad. To je ta svoboda, kterou jsem si vydobyla. Moznost alternativy. Kridelka jsem si nenechala ostrihat uplne.

dobry obchodni vztah (ratka, 19. 01. 2010 11:34)

znamena ze davani a brani je v rovnovaze. Jeden nezije na ukor druheho. Pro obe strany je vyhodnejsi zit v parnterstvi nez bez nej.
Kdyz koukam kolem sebe, tak se udrzi prave ty vztahy kde dam - beru je priblizne fifity fifty.
A to je obchod.

ratka (Bandy, 18. 01. 2010 23:46)

Nepoznal jsem vztah, který by se vyvíjel tak jako ten, který popisuješ. Četl jsem, že podobná geneze byla možná v jiných dobách nebo jiných zemích, kdy manželství dětí bylo obchodní transakcí rodičů. Kdy holka poznala svého manžela až v den svatby. Tuto možnost v této době a v této zemi připouštím jen jako velmi málo pravděpodobnou. Proto ji ve svých úvahách nereflektuji. Jestli tedy mluvím o vztahu dvou lidí, předpokládám, že jsou svobodní a svéprávní. Dostatečně sebevědomí, aby řešili případný rozpor i bez vnějších tlaků.

nevěra (čaroděj, 17. 01. 2010 21:50)


Velmi poučné počtení v této sekci,ale máte všichni pravdu.
Sice jsme lovci ale nikdy nevíme zda lovíme nebo jsme loveni,každá žena je bojovnice uvnitř sama sebe,dokáže vytvořit podivuhodnou past kterou málo mužů prohlédne.
Uplakané oči,smutný výraz v obličeji a je váš,přezíravý pohled"/co čumíš blbečku/"a přitom opravdu čeká na jedno jediné slovo.
Najít to slovo je ale umění,potom už je jedno jak vypadáš a jak máš velké konto ,je polapená a stracená.
Víte mnoho žen se na nás dívá jako na exoty,co ten tu chce,ale čekají jenom na slovo které vše startuje,děvčata milá nemám pravdu????????????
Nevadí několikrát být sbalena ale jak být sbalena či zbalen,nemám hrud vypracovanou a přesto si popovídám i s modelkou,ale to je jenom vytahování.
Nehledáme rodiče ale ted už hledáme zabezpečení sama sebe,sex tak o ten jde jenom v první řadě,potom už nastoupí konto a majetek,toto platí po celá staletí vždyt milovat se dá také za ty miliony naučit a tu chvíli to vydržíte a odfuníte potom máte zase klid.Mi muži to nepoznáme a vám to neublíží,máte milence kteří jsou daleko lepší.
Všem se omlouvám a každého prosím aby mě odpustil ale život je nyní takový a ženy jsou bohužel také takové ale néééééééééé každá,je pár takových které to nedělají a nenávidí.
Mám miliony která z žen mě chce??????????????????
Jsem chudý která z žen si mne vezme??????????

Děkuji vám za vše.

at s to kazdy ozkousi (ratka, 17. 01. 2010 10:25)

sam. At si zkusi jak se vytvari zivouci vztah s "cizi" osobou. At si zkusi tento vztah udrzet na kvalitni urovni (pro obe strany prinosne) a pak bude vedet.
Jak se ma k sobe laska a dlouhodobe partnerstvi. Co vse to obnasi. A jak se to pocituje. A hlavne co zbylo z puvodnich predstav. Zda se tyto predstavy realizovaly. Zda pretrvavaji dal.

osobne mi (ratka, 16. 01. 2010 20:56)

prijde pokrytecke zanaset v ramci vztahu a uspokojovat se pres bokovky. ale pokrytectvi svetem vladne.
Prijde mi to jako vynaseni energie ze vztahu smerem ven. okradani a vykradani vztahu.
Misto poslovani vzajemne intimity se par naopak vzdaluje. energie se rozptyluje.
nelibi se mi to
presto si myslim ze kazdy si svuj vztah usproradava jak umi nejlip. je to kazdeho vec a individualni rozhodnuti jak si to zaridi.